6 Nisan 2008 Pazar

"Kaliteli ve Az Yaşamak" Üzerine Küçük Tractatus

1.1 Cebimde 3 lira varsa gider 2 liraya şekerlik, 1 liraya da kaşık alırım ve o çayı yine şekersiz içerim.
1.2 Her şey bir yoluna girmeyecekse bile elbet bir yola girecektir. Söz gelimi çay içmek için "şeker bulmak" çay içmek üzereyken düşünülecek bir meseledir. Kaldı ki o çayın şekersiz kalması dünyanın sonu da değildir. Asıl mesele, süresi kısa biçilmiş her mutluluğumuza estetik değere haiz bir zemin hazırlamaktır.
1.3 Kâm alalım dünyadan demişti ve gemilerle laleler gelirdi o sırada Hollanda'dan.
2. Bugün nihayet yağmur öncesi ya da yağmur sonrası hâlinde duran o güzel kokulu havayı hiçbir huzura değişmeyeceğimi paylaşabildim biriyle. Hem de hiç yadırganmadan... Şu dünyada en büyük mesele böyle bir havada kendimizi bir pencerenin gerisine huzurla (ve nasıl/ne şekilde istiyorsak öyle) atabilmektir.
2.1 Çay içmek üzere şeker bulmak, bu ilk ve en büyük kaygının ardından gelmelidir.